woensdag 22 oktober 2008

Woe 22 okt

Ik arriveer belachelijk veel te vroeg op de luchthaven, maar ik ben gewapend met een boek en wat schoolwerk; liever te vroeg dan te laat. We landen met een beetje vertraging, maar ik moet sowieso wachten tot Jeroen weg mag van zijn werk. Op de luchthaven neem ik de trein naar Passeig de Gracia, en ik word meteen midden in het bruisende stadsleven gegooid. Barcelona lijkt wel het tegendeel van Malmö. Prachtige grote gebouwen, gezellige kleine winkeltjes, enorme lanen met palmbomen. Maar evengoed lawaai, vieze lucht, toeterende auto’s en opdringerige bedelaars. En het regent! Gelukkig is de weg naar Plaza Catalunya heel gemakkelijk te vinden, en Jeroen komt er vrijwel meteen aan om me mee naar zijn appartement te nemen. Het weerzien is ook nu geweldig, we hebben alweer een maand ver van mekaar overleefd!

Geen opmerkingen: